.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ببرهای روسی پاییز 90 وارد میانکاله می‌شوند

ساخت سایت تکثیر و نگهداری ببرها در میانکاله مازندران به روزهای پایانی خود نزدیک شده و این ببرهای روسی پاییز 90 وارد منطقه حفاظت شده میانکاله می‌شوند.


مناقصه ساخت جایگاه ببر مازندران در قالب پروژه سایت تکثیر و نگهداری ببر مازندران در پناهگاه حیات وحش میانکاله بهمن 89 منتشر و سرانجام « شرکت سایه گستر طبرستان» به‌عنوان برنده معرفی شد.
به گفته پیمانکار این پروژه، قرارداد مربوطه با سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از 18 اسفند 89 به مدت شش ماه با مبلغ 208 میلیون تومان بسته شد.
قدرت فلاح‌گلوردی تصریح کرد: زمان شروع عملیات اجرایی پروژه هفتم فروردین 90 بود و براساس قرارداد، مشاور طرح زمان تحویل آن را پایان شهریور ماه 90 اعلام کرد.
درباره زمان اتمام نهایی سایت تکثیر و نگهداری ببرها، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بهشهر نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ساخت قفس، فنس‌کشی و جایگاه آبشخور حیوان از جمله مواردی است که به ‌زودی تحویل سازمان داده می‌شود و محوطه‌سازی و اتاق کارشناسان تا 31 شهریور تمام می‌شود.
زمان‌رضا احمدی درباره زمان ورود توله ببرهای روسی به میانکاله فقط به پاییز اشاره و دلیل آن را لزوم مساعد بودن شرایط جوی در ابتدای ورود ببرها عنوان کرد تا حیوان بتواند به مرور با شرایط آب و هوایی موجود و فضایی که در آن باید زیست کند خو بگیرد.
وی یادآور شد: در فاز نخست یک هکتار برای زیستگاه ببرها در نظر گرفته شده و این میزان در فازهای بعدی چند برابر می‌شود تا حیوان در آرامش کامل به حیات خود ادامه دهد.
به گزارش فارس، جایگاه ببر مازندران بارها مورد بازدید کارشناسان داخلی و روسی همچنین مسئولان استانی و کشوری قرار گرفت که مهم‌ترین آن در خرداد ماه 89 با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، استاندار مازندران، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و مسئولان محلی بود که محمدی‌زاده خبر انتقال ببرها را در مهرماه 89 داده بود.
این زمان وعده داده شده در حالی اعلام شد که اعتبار کافی برای سایت در نظر گرفته نشده بود و در جایگاه تکثیر و نگهداری ببر مازندران تردید وجود داشت.
با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش میانکاله و اینکه در سال‌های نه‌چندان دور زیستگاه ببر مازندران بود میانکاله همچنان اولویت نخست سازمان حفاظت از محیط زیست باقی ماند و منطقه حفاظت شده آن این روزها منتظر ورود مهمانان خوانده شده است.
چند قلاده ببر مازندران و پلنگ آسیایی در فروردین 89 مورد معاوضه دو کشور ایران و روس قرار گرفتند و قرار شد مسئولیت زیست ببر وارداتی در میانکاله به مدت پنج سال بر عهده روس‌ها و مسئولیت حفاظت از پلنگ آسیایی صادراتی هم به مدت پنج سال با کارشناسان ایرانی باشد.فارس/234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.